One Piece Türkiye
Merhaba arkadaşlar.

Biliyorsunuz, burası yönetim ekibimizde ki birkaç sorundan ve sistematik hatalardan dolayı etkinliğini yitirdi. Kaldığı yerden devam ettirmek mümkün değil şuanda.

Bizde, yönetim ekibimizden kalan arkadaşlarla tekrardan; daha sistematik, daha görsel, daha gelişmiş, daha basit ve çok daha eğlenceli bir RPG için kollarımızı sıvadık. Yakın zamanda da gösterime girmeyi umud ediyoruz.

Çalışmalarımızı yoğun tempo ile devam ettiriyoruz. Aramıza katılmak, bizlere destek vermek isterseniz, Onebahriye adlı Skype adresinden bizlere rahatlıkla ulaşabilirsiniz.



Join the forum, it's quick and easy

One Piece Türkiye
Merhaba arkadaşlar.

Biliyorsunuz, burası yönetim ekibimizde ki birkaç sorundan ve sistematik hatalardan dolayı etkinliğini yitirdi. Kaldığı yerden devam ettirmek mümkün değil şuanda.

Bizde, yönetim ekibimizden kalan arkadaşlarla tekrardan; daha sistematik, daha görsel, daha gelişmiş, daha basit ve çok daha eğlenceli bir RPG için kollarımızı sıvadık. Yakın zamanda da gösterime girmeyi umud ediyoruz.

Çalışmalarımızı yoğun tempo ile devam ettiriyoruz. Aramıza katılmak, bizlere destek vermek isterseniz, Onebahriye adlı Skype adresinden bizlere rahatlıkla ulaşabilirsiniz.

One Piece Türkiye
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Stat Sistemi

2 posters

Aşağa gitmek

Stat Sistemi Empty Stat Sistemi

Mesaj tarafından Akagami Paz Kas. 24, 2013 4:03 am

♦Arkadaşlar, Alpha'daki stat sistemi büyük ölçüde değişti. Bildiğiniz gibi artık yazdığımız RPlerden deneyim puanı kazanıyor, seviye atlıyoruz. Her seviye atlayışımızda 10 stat kazanacağız. Kazandığımız statları temel ve mesleki statlara dağıtabileceğiz.

•Güç: Karakterin fiziksel gücünü gösterir. Bir kişiye/yere vurduğunda ne kadar hasar alabileceğinin ölçüsüdür.
•Dayanıklılık: Karakterin hasarlara ve yaralanmalara olan dayanıklılığıdır. Bir darbe yediğinde şoku emip toparlanma süresi de buna dahildir.
•Hız: Karakterin bir işi yapma hızıdır. Kılıç çarpıştırma, silahı hazırlama, temizleme, artık ne işi varsa onu yapma hızını arttırır karakterin.
•Zeka: Karakter zor bir durumla karşı karşıya kaldığında kısa sürede çözümler üretme, akıllıca teknikler üretme yeteneğidir.


♠Kombine Statlar

♦Ana statlar bunlar, fakat tek başlarına yeterli olamıyorlar. Bu yüzden, bu statlar belli bir seviyeye geldiğinde başka "Puan"lara dönüşecek: Kombine puanlara.

•İrade Puanı: Belki en önemli kombine puan olan İrade Puanı, karakterin haki kullanma olasılığını ve kullanmayı öğrendikten sonra etkilerini arttıracak bir stattır. Haki bakımından çok önemli olan İrade Puanını arttırarak sırasıyla Silahlanma, Gözlem ve şansınız varsa İmparator Hakisi'ni açabilirsiniz.
•Direnç Puanı: Hastalığa yakalanıldığında veya zehirlenildiğinde, karakterin bunlara "direnme" gücüdür. Direnç Puanınız ne kadar fazlaysa hastalıklara ve zehirlenmelere karşı direnciniz o kadar fazla olur.
•Refleks Puanı: Yapılan saldırılara/hemen olan bir olaya tepki verme hızı, ekstra bir şey yok. Söylenmesi gereken şey artık hız stadının refleksle birleşik değil ayrı olmasıdır.
•Karizma Puanı: Alpha'daki Yönetme stadı yerine geçecek olan bu stat, topluluğunuzu yönetmeyi, topluluğunuza insan çekmeyi veya insanları etrafınızda toplamaya yarayan stattır. Luffy'de tavan yaptığı Mihawk tarafından açıklanmıştır Stat Sistemi Icon_biggrin


♦Tamam Kombine Puanlar böyle de, bunlar nasıl kazanılacak? Stat vererek mi? Şöyle kazanılacak: Mesela Güç stadına 3 stat puanı verdiniz, "Güç: 3" oldu. Buna göre "+1" Karizma Puanı kazanacaksınız. Liste halinde yazayım:



3 güç stadı = 1 karizma puanı
5 hız stadı = 1 karizma puanı
7 zeka stadı = 1 karizma puanı
9 dayanıklılık stadı = 1 karzima puanı

3 dayanıklılık = 1 direnç
5 güç = 1 direnç
7 hız = 1 direnç
9 zeka = 1 direnç

3 zeka = 1 irade
5 dayanıklılık = 1 irade
7 güç = 1 irade
9 hız = 1 irade

3 hız = 1 refleks
5 zeka = 1 refleks
7 dayanıklılık = 1 refleks
9 güç = 1 refleks



***

♦Tamam, iyi güzel 4+4 8 tane stadımız var da, bunlara ne dağıtacağız? İki saattir Stat Puanı dediğim şey nedir? Onun cevabına geçeyim. Biraz ani olabilir ama, ARTIK PUAN SİSTEMİ YOK. Stat ve Belly ile halledeceğiz bunu. Yani puan olmayacak. Her Rank atladığınızda belli bir stat puanı kazanacaksınız, bu puanları da istediğiniz stadınıza dağıtacaksınız. Peki hangi rankta hangi stat gelecek? Onu da Yeni Rank Sistemi Rehberi'nde anlatmıştım, yine yapıştırayım buraya hatırlatma amacıyla:

♣Rank Atladığımda Bana Ne Kadar Stat Puanı Gelecek?

Rank: Stat Puanı
X-1: 200
X-2: 190
S-1: 170
S-2: 160
A-1: 140
A-2: 130
B-1: 110
B-2: 100
C-1: 80
C-2: 70
D-1: 50
D-2: 40
E-1: 20
E-2: 10
◘Not:Ana ranklarda 20 stat, ara ranklarda 10 stat kazanarak X-1 rankına ulaştığınızda maksimum 200 statla sonlandırmış olacaksınız gelişiminizi. 

♠Meslek Statları

♦Şimdi gelelim meslek statlarına. One Piece Statları'nın çoğu meslek statlarıyla aynıydı, diğerlerini de kombinelerle halledebilirdik, bu yüzden kaldırdık tamamen. İlk başta iki meslek seçebileceksiniz. Bu mesleklere de en az birer stat verdikten sonra, lejantınıza "Meslek Statları" başlığı altında yazacaksınız. 

Bu arada, karakterinizin mesela aşçı stadına 1 verirseniz mükemmel yemekler pişiremeyecek, ancak 3 stat puanı verirseniz normal lezzetler yapabilecek. Sisteme dökmek gerekirse:

3 Bilir kişi: Mesleği icra edecek düzeyde bilgi sahibi kişi.
5 Meslek Erbabı: Mesleğini ticarete döküp kâr edebilecek düzeyde bilgi sahibi kişi.
7 Kalfa: Mesleğini esnaflığa dökebilecek derecede bilgi sahibi kişi.
9 Usta: Mesleğinde zincir oluşturabilecek derecede bilgi sahibi kişi.
10 Üstad: Mesleğinde öğrenci yetiştirebilecek düzeyde bilgi sahibi kişi. [Tam Sürümde!]

[Eğer Memleket Bonusunuz varsa bir stat daha alabileceksiniz]
11-12 Zanaatkâr: Mesleğinde meslek okulu kurabilecek düzeyde bilgi sahibi kişi. [Tam Sürümde!]

***

♦Tabi karakterinizin statlarına bakmadan meslek de alamayacaksınız, yani karakterinizin zeka stadı yoksa rotacılıkta fazla gelişemeyeceksiniz gibi. Daha ayrıntılı açıklamak gerekirse:



•"Marangoz", "Çiftçi", "Makinist" mesleklerinde bilir kişi seviyesine erişebilmek ve yükselebilmek için güç stadına ihtiyaç duyacaksınız.

Marangoz, Çiftçi, Makinist mesleklerinde;
3 meslek stadı için 5 güç stadı
5 meslek stadı için 8 güç stadı
7 meslek stadı için 12 güç stadı
9 meslek stadı için 17 güç stadı
10 meslek stadı için 23 güç stadı gerekmektedir.


•"Haritacı", "Tüccar", "Mucit" mesleklerinde bilir kişi seviyesine erişebilmek ve yükselebilmek için zeka stadına ihtiyaç duyacaksınız.

Haritacı, Tüccar, Mucit mesleklerinde;
3 meslek stadı için 5 zeka stadı
5 meslek stadı için 8 zeka stadı
7 meslek stadı için 12 zeka stadı
9 meslek stadı için 17 zeka stadı
10 meslek stadı için 23 zeka stadı gerekmektedir.


•"Balıkçı", "Doktor", "Kimyager" mesleklerinde bilir kişi seviyesine erişebilmek ve yükselebilmek için dayanıklılık stadına ihtiyaç duyacaksınız.

Marangoz, Çiftçi, Makinist mesleklerinde;
3 meslek stadı için 5 dayanıklılık stadı
5 meslek stadı için 8 dayanıklılık stadı
7 meslek stadı için 12 dayanıklılık stadı
9 meslek stadı için 17 dayanıklılık stadı
10 meslek stadı için 23 dayanıklılık stadı gerekmektedir.

•"Müzisyen", "Terzi", "Aşçı" mesleklerinde bilir kişi seviyesine erişebilmek ve yükselebilmek için hız stadına ihtiyaç duyacaksınız.

Haritacı, Tüccar, Mucit mesleklerinde;
3 meslek stadı için 5 hız stadı
5 meslek stadı için 8 hız stadı
7 meslek stadı için 12 hız stadı
9 meslek stadı için 17 hız stadı
10 meslek stadı için 23 hız stadı gerekmektedir.



♠Meyve Statları

♦ Eğer bir meyve alıp yerseniz, yukarıdaki statların dışında "Meyve Statları" başlığı altında bir bar daha oluşturacaksınız. Meyve Kullanma Stadı'na verdiğiniz puan, meyvenizi ne kadar iyi kullandığınızı belirtmek için kullanılacak. En fazla 10 stat verebileceksiniz ve teknik oluştururken artık meyve stadınız geçerli olacak.

E-Rank Teknik: 1-2 Stat
D-Rank Teknik: 3-4 Stat
C-Rank Teknik: 5-6 Stat
B-Rank Teknik: 7-8 Stat
A-Rank Teknik: 9-10 Stat

♦Tabi Artık Logia meyve yaratımı sınırlı olacak, ve diğer nadir türler de böyle olacak. Artık "Mistik Zoan", "Antik Zoan" ve "Logia" meyve türleri için Kontenjan'lar açılacak (0/3) gibi. Bu Kontenjanlar dolana kadar Logia alınabilecek, sonra alınamayacak. Her gelen geçen de Logia alamayacak, bir oyuncunun Logia alabilmesi için 3 Adminin de onay vermesi gerekecek.


En son Akagami tarafından Paz Kas. 24, 2013 9:13 am tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi
Akagami
Akagami
Kurucu
Kurucu

Mesaj Sayısı : 766
Kayıt tarihi : 21/08/13
Nerden : Bursa

https://one-piece.forum.st

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Stat Sistemi Empty Geri: Stat Sistemi

Mesaj tarafından Akagami Paz Kas. 24, 2013 4:03 am

♣Güç Stadı Detaylı Açıklaması

♦Güç Stadı, bir karakterin fiziksel gücünü belirleyen yegane stattır. Bu stat, karakterin bir yere veya kişiye vurduğunda verdiği hasarı; yani kas kuvvetini belirler. Çoğunlukla kas durumu bu statla doğru orantılıdır.

♦Ana Statlardan birisidir, Ana Sistem'in olmazsa olmazı olduğu için önemini anlatmama gerek yoktur umarım. Karakterin yıkım gücü Rp içi halledilebilecek bir şey olmadığı için zorunlu olarak stata dökmemiz gerekliydi.

♦Bu stat, özellikle yumruk yumruğa dövüşme konusunda çok işe yarayacak statlardan birisi. Bu stat, iki kişi yumruğunu çarpıştırdığında kimin galip geleceğini belirleyecek stattır diyebiliriz. 

♦Güç stadını reality sistemine uyguladığımızda, bazı eksikliklerin olduğunu farkettik. Şöyle ki, kişi RPG ye başlıyor, karakterini oluşturuyor, elindeki tüm statları güce basarken diğerlerine dokunmuyor veya diğer stadlarda aynısı oluyor. Ancak bu durum mantık hatalarını beraberinde getiriyor. Gücü 15 olan birisi, nasıl olurda "üflendiğinde yıkılacak" durumda olabilir ki? Veya aynı şekilde, dayanıklılığı 15 olan birisi, kaya gibi bedeni varken, nasıl karşısındakini sarsamayacak kadar etkisiz yumruk sallar ki?

Sonuç olarak, gereksinim şartları koymamız gerektiği kararına vardık. Her 4 güç stadı için 1 dayanıklılık stadına ihtiyacınız olacak artık. 

"Güç = 0-3" için "Dayanıklılık = 0"
"Güç = 4-7" için "Dayanıklılık = 1"
"Güç = 8-11" için "Dayanıklılık = 2"
"Güç = 12-15" için "Dayanıklılık = 3"
"Güç = 16-19" için "Dayanıklılık = 4"
"Güç = 20-23" için "Dayanıklılık = 5"
"Güç = 24-27" için "Dayanıklılık = 6"
"Güç = 28-31" için "Dayanıklılık = 7"
"Güç = 32-35" için "Dayanıklılık = 8"
"Güç = 36-39" için "Dayanıklılık = 9"
"Güç = 40-43" için "Dayanıklılık = 10" olmalı.

♣ Kaç Stat Verirsem Ne Seviyede Olurum?

1-2: Çelimsiz. Normal bir insandan daha güçsüz, yoldan geçenden dayak yer.
3-9: Normal bir insan gücü. Sokaktan geçen herhangi bir yetişkin insan.
10-14: Normal bir insana göre daha güçlü olan kişiler, belki biraz ağırlık çalışmış, yumruk dövüşünde kendini çok kasmadan yenebilir normal insanları.
15-19: Normal insanlardan gözle görülür biçimde güçlü kişiler. Aynı anda iki kişiyi haklayabilecek güçte, ayrıca ortalama denizci gücüdür.
20-24: Kişiliğe göre kibir sahibi olunabilecek bir güç seviyesi normal insanlara göre. Beş-altı normal insana denk olabilmekteler.
25-29: Yine kişiliğe göre bazı memur ve denizcilere diklenecek kişilerdir, silahlı yedi-sekiz kişiyle baş başa kapışabilirler.
30-34: 5 Denizci Eri'ni tek başına fazla zorlanmadan alabilecek kişilerdir, CP9 tekniklerinden Shigan'ı öğrenebilecek seviyeye gelir bu seviyeye gelmiş insanlar.
35-39: Önceki sınıfın büyültülebilecek şeklidir. Gerçekten güçlüdür, silahlı 7-8 eri harcayabilir.
40-44: Bu seviyeye ulaşan bazı kişiler, köylerde küçük veya büyük çeteler veya gruplar kurmuşlardır. Sadece yıkım güçleri sayesinde birkaç kişiyi bir arada tutabilirler.
45-49: Yukarıdaki gibi sadece yıkım gücüyle birilerini etrafında toplayabilen kimselerdir, fakat etkisi daha büyüktür.


Kombine Statları Hatırlatması

3 Güç = 1 Karizma
5 Güç = 1 Direnç
7 Güç = 1 İrade
9 Güç = 1 Refleks


En son Akagami tarafından C.tesi Ara. 21, 2013 2:21 pm tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi
Akagami
Akagami
Kurucu
Kurucu

Mesaj Sayısı : 766
Kayıt tarihi : 21/08/13
Nerden : Bursa

https://one-piece.forum.st

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Stat Sistemi Empty Geri: Stat Sistemi

Mesaj tarafından Akagami Paz Kas. 24, 2013 4:07 am

♣Dayanıklılık Stadı Detaylı Açıklaması

♦Dayanıklılık Stadı, bir karakterin fiziksel saldırılara dayanma gücünü belirleyen yegane stattır. Bu stat, karakterin kendisine fiziksel hasar verildiğinde saldırıdan ne kadar hasar alacağını belirler.

♦Ana Statlardan birisidir, Ana Sistem'in olmazsa olmazı olduğu için önemini anlatmama gerek yoktur umarım. Karakterin dayanma gücü Rp içi halledilebilecek bir şey olmadığı için zorunlu olarak stata dökmemiz gerekliydi.

♦Bu stat, özellikle yumruk yumruğa dövüşme konusunda çok işe yarayacak statlardan birisi. Bu stat, karşılıklı yumruk yendiğinde örneğin kimin ilk düşeceğini belirleyen stat olacak muhtemelen.

♦Her 4 dayanıklılık stadı için 1 güç stadına ihtiyacınız olacak.

"Dayanıklılık = 0-3" için "Güç = 0"
"Dayanıklılık = 4-7" için "Güç = 1"
"Dayanıklılık = 8-11" için "Güç = 2"
"Dayanıklılık = 12-15" için "Güç = 3"
"Dayanıklılık = 16-19" için "Güç = 4"
"Dayanıklılık = 20-23" için "Güç = 5"
"Dayanıklılık = 24-27" için "Güç = 6"
"Dayanıklılık = 28-31" için "Güç = 7"
"Dayanıklılık = 32-35" için "Güç = 8"
"Dayanıklılık = 36-39" için "Güç = 9"
"Dayanıklılık = 40-43" için "Güç = 10"

♣ Kaç Stat Verirsem Ne Seviyede Olurum?

1-2: Çıt kırıldım, normal insanlardan daha dayanıksız. Bir yumruk yediğinde yerde kalacak tiplerden.
3-9: Normal insan dayanıklılığı, okkalı bir yumruk yedikten sonra zor da olsa ayağa kalabilecek seviyede.
10-14: Normal bir insandan daha fazla dayanıklılığı olan bu insanlar, bir yumruk yediğinde bir-iki adım sendeleyip toparlanabilir.
15-19: Normal insanlar arasında açıkça fark olan insanlardır. Aynı yumruğu yedikten sonra yerinden neredeyse kımıldamayacak dayanıklılığa sahip kişiler, aynı zamanda ortalama bir denizci dayanıklılığı.
20-24: İşte bu insanlar meşhur yumruğumuzu yedikten sonra kılını kımıldatmayacak dayanıklılıkta insanlardır.
25-29: Beş stat seviyesindeki kişilere oranla bir adım daha fazla dayanıklı kimselerdir.
30-34: aynı anda 5-6 kişinin yumruğuna/tekmesine dayanabilecek kimselerdir. Eğer bir de güçlüyse o grubu kısa sürede dağıtabilir. Bu seviyeye gelmiş insanlar, CP9 tekniklerinden Tekkai'yi öğrenebilirler.
35-39: 5-6 değil, 8-9 kişinin ağır yumruk ve tekme yağmurlarına dayanabilecek kimselerdir. 
40-44: Orta derecede kurşun/kılıç yaralarına rağmen dövüşecek düzeyde dayanıklı kişilerdir.
45-49: Orta derecede kurşun/kılıç yarasına rağmen neredeyse tam kapasite dövüşebilir bu kişiler.


(Dayanıklılık stadınız kaçsa, aynı dereceden güce sahip bir karakterin güç stadını emebilirsiniz. Örneğin dayanıklılık stadınız 16, güç stadı 16 olan bir karakter size vurduğunda gücünün tamamını emebilirsiniz, fakat bu işi yapmak için tam savunma pozisyonu gerekiyor.)

♣ Kombine Statları Hatırlatması

3 Dayanıklılık = 1 direnç
5 Dayanıklılık 1 irade
7 Dayanıklılık = 1 refleks
9 Dayanıklılık = 1 karizma


En son Akagami tarafından C.tesi Ara. 21, 2013 2:22 pm tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi
Akagami
Akagami
Kurucu
Kurucu

Mesaj Sayısı : 766
Kayıt tarihi : 21/08/13
Nerden : Bursa

https://one-piece.forum.st

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Stat Sistemi Empty Geri: Stat Sistemi

Mesaj tarafından Akagami Paz Kas. 24, 2013 4:08 am

♣Hız Stadı Detaylı Açıklaması

♦Hız Stadı, bir karakterin adından da anlaşıldığı gibi hızını belirleyen yegane stattır. Bu stat, karakterin koşu ve bir işi yapmasındaki hızı belirler. Yani adam aşçıysa hızlı yemeği pişirir, terziyse hızlı diker gibi.

♦Ana Statlardan birisidir, Ana Sistem'in olmazsa olmazı olduğu için önemini anlatmama gerek yoktur umarım. Karakterin hızı Rp içi halledilebilecek bir şey olmadığı için zorunlu olarak stata dökmemiz gerekliydi.

♦Bu stat, özellikle yumruk yumruğa dövüşme konusunda çok işe yarayacak statlardan birisi. Bu stat, özellikle ilk saldırıda kimin başlayacağına karar verecektir ki hepimizin taktir ettiği şekilde çoğunlukla ilk vuruşu yapan dövüşü de alıyor.

♦Her 4 hız stadı için 1 zeka stadına ihtiyacınız olacak.

"Hız = 0-3" için "Zeka = 0"
"Hız = 4-7" için "Zeka = 1"
"Hız = 8-11" için "Zeka = 2"
"Hız = 12-15" için "Zeka = 3"
"Hız = 16-19" için "Zeka = 4"
"Hız = 20-23" için "Zeka = 5"
"Hız = 24-27" için "Zeka = 6"
"Hız = 28-31" için "Zeka = 7"
"Hız = 32-35" için "Zeka = 8"
"Hız = 36-39" için "Zeka = 9"
"Hız = 40-43" için "Zeka = 10"



♣ Kaç Stat Verirsem Ne Seviyede Olurum?

1-2: Hantal, normal koşu hızından bile yavaş. Bu tür kişiler genellikle hasta, çocuk vb. olurken normal bir genç/yetişkin olup aynı dertten muzdarip olmak mümkündür.
3-9: Normal bi insan hızı. Fakat biraz daha hızlı hareket eden birileriyle karşılaştırıldığında aradaki fark anlaşılıyor.
10-14: Normalden daha hızlı kişilerdir. Normal insanlarla bu konuda bir karşılaşma yaptıkları zaman normal insanlardan farkları belli olmaktadır.
15-19: İdeal seviyeden bayağı hızlı kişilerdir, normal insanlar bu kişilerin hızı karşısında şaşırmaktadır bazen. Ortalama denizci askeri hızıdır.
20-24: Normal insanların bayağı şaşırdığı kimselerdir bunlar, çünkü kendilerini hız üzerine geliştirmişlerdir.
25-29: Gerçekten şaşılacak derecede hızlı hareket ederler, normal bir insan bu kişilerin insan olduğundan şüphelenir.
30-34:Bu kişiler, genelde suikast gruplarında çalışırlar. Özellikle hızı geliştirmişler, bunun için çok çaba sarfetmişlerdir. Eğer bu kişilerin hızları "20" ise, Rokushiki tekniklerinden Soru'yu öğrenebilecek kıvama gelirler.
35-39: Normal insanlar şöyle dursun, onlardan üstün olanlar bile şaşarlar bu insanlara.
40-44: Genelde bu kişiler suikast ekiplerinin liderleri olurlar, çünkü diğerlerinden bayağı fazla bir hıza sahiptirler.
45-49: 25-27 stada sahip olmakla arasındaki tek fark, bu kişilerin daha büyük ekiplerin liderleri olabilecek kadar hızlı olabilmesidir.


♣ Kombine Statları Hatırlatması

3 Hız = 1 Refleks
5 Hız = 1 Karizma
7 Hız = 1 Direnç
9 Hız = 1 İrade


En son Akagami tarafından C.tesi Ara. 21, 2013 2:22 pm tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi
Akagami
Akagami
Kurucu
Kurucu

Mesaj Sayısı : 766
Kayıt tarihi : 21/08/13
Nerden : Bursa

https://one-piece.forum.st

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Stat Sistemi Empty Geri: Stat Sistemi

Mesaj tarafından Akagami Paz Kas. 24, 2013 4:12 am

♣Zeka Stadı Detaylı Açıklaması

♦Zeka Stadı, bir karakterin ne kadar akıllı olduğunu değil de, aklını kullanma kabiliyetini belirleyen yegane stattır. Bu stat, karakterin kaçış yolları üretme becerisini, teknikleri öğrenme becerisini ve teknik yaratma hızını belirler.

♦Ana Statlardan birisidir, Ana Sistem'in olmazsa olmazı olduğu için önemini anlatmama gerek yoktur umarım. Karakterin zekası Rp içi halledilebilecek bir şey olmadığı için zorunlu olarak stata dökmemiz gerekliydi.

♦Bu stat, özellikle teknikler konusunda çok işe yarayacak statlardan birisi. Bu stat, ne kadar önceden teknik hızlandırma konusunda işe yarasa da, bundan sonra teknikleri öğrenme, teknik yaratma, yeteneklerini arttıracak. Fakat bununla da sınırlı değil elbette, çok hızlı bir kişiyi takip edebilmek için de zeka stadına gerek olacak.

♦Her 4 zeka stadı için 1 hız stadına ihtiyacınız olacak.

"Zeka = 0-3" için Hız = 0"
"Zeka = 4-7" için "Hız = 1"
"Zeka = 8-11" için "Hız = 2"
"Zeka = 12-15" için "Hız = 3"
"Zeka = 16-19" için "Hız = 4"
"Zeka = 20-23" için "Hız = 5"
"Zeka = 24-27" için "Hız = 6"
"Zeka = 28-31" için "Hız = 7"
"Zeka = 32-35" için "Hız = 8"
"Zeka = 36-39" için "Hız = 9"
"Zeka = 40-43" için "Hız = 10"



♣ Kaç Stat Verirsem Ne Seviyede Olurum?

1-2: Normal insanlardan daha az akıllı, bir şeyi anlamakta zorlanan kişiler. Hızı 10'dan yüksek olan kişileri takip edemezler.
3-9: Normal bir insan zekası, bir şeyi çoğu kişi nasıl anlıyorsa o şekilde anlayan. Hızı 15'ten yüksek kişileri takip edemezler. 
10-14: Normal bir insandan daha zeki, normal insanlardan birkaç soruyla ayrılabilecek düzeyde kişiler. Bir şeyi daha çabuk anlayıp kavrayabilirler fakat hızları 20'den yüksek kişileri tam hızlarında takip edemezler.
15-19: Normal bir insandan kolayca ayrılabilecek düzeyde kişiler, herkes beş kerede anlıyorsa bu insanlar bir kerede anlayabilir.
20-24: Ezber yeteneği gayet iyi olan kişiler. Eğer böyle birisini köyde görürseniz bilin ki binde bir ihtimali yakalamışsınız.
25-29: Bu kişiler rakibinin hareketlerini çok iyi gözlemleyip ona göre karşı saldırıya geçebilir, gözlem yetenekleri gelişmiştir.
30-34 Bu seviyeye gelmiş kişiler rakibi gözlemleme yeteneğini çok iyi geliştirmişlerdir, kendilerine öğretecek birini bulduktan sonra Rokushiki tekniklerinden Kami-e'yi öğrenebilirler.
35-39: Bu tür kişileri dövüşürken gören normal insanlar, bu kişileri medyum sanabilir. Sanki hareketleri önceden görmüş gibi pozisyon alabilir bu kişiler.
40-44: Eğer bu kişiler Kami-e tekniğini öğrenmişlerse tekniği maksimum seviyede kullanabilirler, hızı 22-24 olan insanların saldırılarını fazla kasmadan savuşturabilirler.
45-49: Bu kişiler artık anlama yeteneğinde uzmanlaşmışlardır, normal insanların bir ayda öğrendiği şeyleri en fazla 5-6 saatte öğrenebilir, düşmanın hareketlerini çok iyi savuşturabilirler. 

(Zeka stadınızla hız stadı aynı olan bir rakibi en hızlı şekliyle gözünüzle takip edebilirsiniz. Örneğin Zeka Stadı'nız 9, hız stadı 9 olan bir rakibi gözünüzle zorlanmadan takip edebilirsiniz. Hız stadı sizden bir yüksekse, zar zor kontrol edebilirsiniz, ama iki yüksekse kontrol edemezsiniz.)

♦Ayrıca, nişancılık için de çok önemli olacak bu stat. Ne kadar zeka stadınız varsa, isabet oranınız o kadar artacak. Örneğin;

♦Zeka stadınız 5'se, hedeflediğiniz 6 hedefin birini,
♦Zeka stadınız 10'sa, hedeflediğiniz 6 hedeften ikisini,
•Zeka stadınız 15'se, hedeflediğiniz 6 hedeften üçünü,
•Zeka stadınız 20'yse, hedeflediğiniz 6 hedeften dördünü,
♦Zeka stadınız 25'se, hedeflediğiniz 6 hedefin beşini,
♦Zeka stadınız 30'sa, hedeflediğiniz 6 hedefin tamamını vurabilirsiniz.

♣ Kombine Statları Hatırlatması

3 Zeka = 1 İrade
5 Zeka = 1 Refleks
7 Zeka = 1 Karizma
9 Zeka = 1 Direnç


En son Akagami tarafından C.tesi Ara. 21, 2013 2:23 pm tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi
Akagami
Akagami
Kurucu
Kurucu

Mesaj Sayısı : 766
Kayıt tarihi : 21/08/13
Nerden : Bursa

https://one-piece.forum.st

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Stat Sistemi Empty Geri: Stat Sistemi

Mesaj tarafından Akagami Paz Kas. 24, 2013 4:14 am

♣️Kombine Statlar Detaylı Açıklaması

♦️Ana statları ayrı ayrı yaptım fakat bunları birleşik yapacağım. Nedeniyse diğerleri kadar ayrıntılı değil, sadece belli başlı şeyleri olmaları. Bu kısa açıklamadan sonra geçelim bakalım şu statlara:

♣İrade Puanı


♦️Bu stat karakterinizin "irade"sini belirler. Karakteriniz bu statta belli bir seviyeye geldikten sonra Haki kullanabilir, bundan sonraysa kullanımını yine bu stat sayesinde geliştirebilir.

♦️Ayrıca bu stat haki açmadan önce karakterinizin iradesini, yani bilincini etkileyecek saldırılardan etkilenme derecesini azaltmasıdır. Bilinci etkileyecek saldırılardan kastım, örneğin bayıltma, uykuya daldırma gibi. Örneğin birisi karakterinizi bayıltmak için girişimde bulunur, karakteriniz bağıra çağıra biraz ayakta kalmayı başarır gibi.

♦️Şimdi ne derecede haki açacağınızı yazalım:

Stadınız "10" olunca Gözlem veya Silahlanma Hakisi açabilirsiniz. Hangisinin açılacağını ilgili GM belirleyecektir.
Stadınız "20" olunca açmadığınız haki stilini açabileceksiniz. Silahlanma'yı açtıysanız Gözlem'i, Gözlem'i açtıysanız Silahlanma'yı.
Stadınız "30" olunca, eğer şanslıysanız Kral hakiniz belirginleşmeye başlayacaktır.


♣️İrade Puanı Nasıl Kazanılır?

•3 zeka = 1 irade
•5 dayanıklılık = 1 irade
•7 güç = 1 irade
•9 hız = 1 irade



♣Direnç Puanı



♦️Karakterinizin hastalanmalara ve yaralanmalara karşı olan direncini gösterir. Dikkat edin darbelere veya yaralanmalara karşı değil, onlar dayanıklılığa giriyor. Bu puan, karakterinizin vücudunun direncini belirtiyor. İlgili statlara ne kadar verirseniz, o kadar dirençli oluyorsunuz hastalıklara ve yaralanmalara karşı.

♣️Direnç Puanı Nasıl Kazanılır?

•3 dayanıklılık = 1 direnç
•5 güç = 1 direnç
•7 hız = 1 direnç
•9 zeka = 1 direnç



♣Refleks Puanı



♦️Karakterinizin bir şeye karşı düşünmeden gösterdiği tepkinin seviyesidir. Ne kadar Refleks Puanı birikirse, o kadar hızlı tepki verirsiniz bir saldırıya. Zeka Puanı'nda olduğu gibi, eğer bu puan gelişirse normal insanlar sizi medyum falan sanabilir.

♦️Ek bilgi, eğer Refleks Puanı'nız 20 ve üstüyse normal bir tabancadan çıkan mermiden sıyrılabilirsiniz.

♣️Refleks Puanı Nasıl Kazanılır?

•3 hız = 1 refleks
•5 zeka = 1 refleks
•7 dayanıklılık = 1 refleks
•9 güç = 1 refleks



♣Karizma Puanı



♦️Bana göre en önemli ikinci Kombine Stat olan Karizma Puanı, insanları etrafınıza toplamaya yarayan Puandır. Karizma Puanı'nız ne kadar fazlaysa etrafınızda o kadar insan toplanır. Forumumuzda en fazla 30 verebilmemize rağmen Luffy'de bu stat herhalde 70 falan olmuştur, adam Beyazsakal'ı çekti kendi tarafına Very Happy

♦️Ayrıca bu puan, tayfanıza/grubunuza insan çekmeye de yarayabilmekte. O da şu şekilde:
◘ Karizma Puanı x 3 = Grubunuza Alabileceğiniz Kişi Sayısı

♦️Bir örnekle açıklayayım. Diyelim ki Karizma Puanı'nız 15. Buna Göre:
◘ 15 x 3 = 45
♦️45 kişi alabiliyorsunuz grubunuza. Bu şekilde olacak.

♣️Karizma Puanı Nasıl Kazanılır?

•3 güç = 1 karizma puanı
•5 hız = 1 karizma puanı
•7 zeka = 1 karizma puanı
•9 dayanıklılık = 1 karzima puanı
Akagami
Akagami
Kurucu
Kurucu

Mesaj Sayısı : 766
Kayıt tarihi : 21/08/13
Nerden : Bursa

https://one-piece.forum.st

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

The author of this message was banned from the forum - See the message

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz