One Piece Türkiye
Merhaba arkadaşlar.

Biliyorsunuz, burası yönetim ekibimizde ki birkaç sorundan ve sistematik hatalardan dolayı etkinliğini yitirdi. Kaldığı yerden devam ettirmek mümkün değil şuanda.

Bizde, yönetim ekibimizden kalan arkadaşlarla tekrardan; daha sistematik, daha görsel, daha gelişmiş, daha basit ve çok daha eğlenceli bir RPG için kollarımızı sıvadık. Yakın zamanda da gösterime girmeyi umud ediyoruz.

Çalışmalarımızı yoğun tempo ile devam ettiriyoruz. Aramıza katılmak, bizlere destek vermek isterseniz, Onebahriye adlı Skype adresinden bizlere rahatlıkla ulaşabilirsiniz.



Join the forum, it's quick and easy

One Piece Türkiye
Merhaba arkadaşlar.

Biliyorsunuz, burası yönetim ekibimizde ki birkaç sorundan ve sistematik hatalardan dolayı etkinliğini yitirdi. Kaldığı yerden devam ettirmek mümkün değil şuanda.

Bizde, yönetim ekibimizden kalan arkadaşlarla tekrardan; daha sistematik, daha görsel, daha gelişmiş, daha basit ve çok daha eğlenceli bir RPG için kollarımızı sıvadık. Yakın zamanda da gösterime girmeyi umud ediyoruz.

Çalışmalarımızı yoğun tempo ile devam ettiriyoruz. Aramıza katılmak, bizlere destek vermek isterseniz, Onebahriye adlı Skype adresinden bizlere rahatlıkla ulaşabilirsiniz.

One Piece Türkiye
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Meslek Sistemi

Aşağa gitmek

Meslek Sistemi Empty Meslek Sistemi

Mesaj tarafından Yuri Aksamov Salı Ekim 29, 2013 4:15 am



MESLEK SİSTEMİ - DETAYLI ANLATIM


***

Merhaba arkadaşlar;

Betada yürürlüğe konulacak diğer bir sistemde meslek sistemi. Bu sistemi, forumda ki ticareti canlandırmak amacıyla tasarladık, sizlere sunuyoruz.

Şuanda, alfa aşamasında sizinde bildiğiniz üzere, cebinizdeki Belly'nin belki dükkandan malzeme alma, eşya oluşturma gibi faaliyetler dışında hiçbir + sı yok. Bu meslek sistemi ve beraberinde ki ihtiyaç sistemiyle birlikte, artık elinizde ki Belly değerlenecek, Belly kazanmak için asıp keseceksiniz.

Öncelikle şunu belirteyim;

-Meslek sisteminde, bir mesleğe tam manasıyla sahip olabilmek için azami değer 3 stat puanıdır.
Eğer bir meslekte 3 stat puanı bulunduruyorsanız, o meslekte bilirkişi sayılacak ve o mesleğin başlığını kazanacaksınız. Ancak şöyle birşey var ki, en fazla 2 meslekte bilirkişi ünvanına-başlığına ulaşabileceksiniz.

Örnekle daha iyi anlayacağınızı sanıyorum;

Bir karakterimiz olsun, adına da Yuri diyelim. Yuri'nin terzilik ve tüccarlık mesleklerinde 3 er stat puanı bulunsun. Yuri bu mesleklerin ünvanlarını, yani "Terzi, Tüccar" başlıklarını alacak. Ancak, Yuri'nin müzisyenlik mesleğinde de 2 stadı bulunuyor. Bu 2 stad bir işe yaramayacak mı? Tabiiki yarayacak ancak küçük çaplı, RP yöneticisinin izin verdiği ölçüde müzisyenlik yapabilecek. Bunu örneklememiz gerekirse, Usopp'un marangozluğu 2 veya Luffy'nin balıkçılığı 2 diyebiliriz. Ancak sizin de bildiğiniz gibi, Usopp bir marangoz, Luffy'de bir balıkçı değil.

Gelelim beta da sahip olabileceğimiz mesleklere;

Aşçılık (Bulunan erzağı direkt olarak yiyemeyeceğiz, yersekte hastalanma şansımız olacak. Dolayısıyla yiyeceğin bir aşçının elinden geçmesi son derece önemli.)
Demircilik (Elimde kılıcım var, şöyle kılıç böyle kılıç şeklinde atıp tutamayağız artık. Her demir kökenli materyâlin demirci elinden geçmesi gerekmekte)
Marangozluk (Bir gemim var, gökten düştü yok. Gemimiz küçük çaplıysa marangoza, büyük çaplıysa gemi mühendisine yaptıracağız.)
Doktorluk (Bir mesajda ağır yaralı, sonraki mesajda dinç ve bilinci yerinde dolanmak yok. Her hastalığın iyileşmesi zaman alacak. Eğer kısa sürede iyileşmek isityorsanız, doktora görünmeniz şart.)
Kimyagerlik (Doktor sizi iyileştirecek ancak ilaçlar? İlaçları elde etmek içinde kimyagere ihtiyaç duyacaksınız. Gitti şu yaprağı aldı bacağıma sürdü iyileştim yok.)
Haritacılık (Rotacınızın izleyeceği yolda haritaya ihtiyacı olacak. Eğer harita yoksa rotacı mesleği, hiçbir işe yaramayacak. Ayrıca haritacılık, geminizin haritada yol alma hızını arttırabilir.)
Terzilik (Giyindiğiniz kıyafetler üstünüzde kendiliğinden bitmeyecekler. Terziye diktirmeniz gerekecek)
Balıkçılık (Denizlerde yolculuk yaparken en hızlı ve kolay besin elde etme yöntemi, balıkçılıktır. Ancak önüne gelen istediği zaman oltasını eline alıp balık tutamayacak.)
Çiftçilik (Sadece balık yiyen birisinde çok sık sağlık problemleri olacak. Dolayısıyla çiftçilik, zor ve pahalı besin elde etme yöntemimiz olacak. Ancak isteyen istediği zaman karada veya gemide ağa, meyve vesayre yetiştiremeyecek)
Müzisyenlik (Ruhsal dinginliğinizi sağlamak denizlerde çok önemli. Bunun da en kolay ve hızlı yolu müzik dinlemek-çalmak olacak.)
Yazarlık (Ruhsal dinginliği sağlamanın bir diğer yolu, kitap okumak-yazmak.)
Tüccarlık (Denizin ortasındasınız, erzak ihtiyacınız var. Bir kaynaktan erzak satın aldığınızda bu erzağı size ulaştıracak kişiler tüccarlar olacaklar.)
Makinistlik (Silah yapımı tamamiyle makinistlerin ellerinde. Baba yadigari colt taşımak yok.)
Mucitlik (Bütün ıvır zıvır eşyaların üretimini mucitler yapacaklar. Den den mushi olsun, terzi için iplik olsun..)
Rotacılık (Geminin yol alabilmesi için her zaman bir rotacıya ihtiyacınız olacak. Rotacı olmadığı sürece RP yöneticisi nereye istiyorsa oraya doğru sürükleneceksiniz denizde.)

Bu meslekler dışında, 2 mesleğin birleşimiyle oluşan kombine mesleklerde bulunmakta. Henüz tam olarak bu meslekleri oluşturmuş olmasakta bazıları şu şekilde;

Doktor-Kimyager>Profesör (3. dereceden hastalıkları dahi kısa sürede tedavi edebilir.)
Mucit-Kimyager>Bilim Adamı (Cyborg üretimi gibi büyük çaplı çalışmalar yapabilir)
Marangoz-Rotacı>Gemi Mühendisi (Büyük çaplı gemiler yapabilir)
Marangoz-Makinist>İnşaat Mühendisi (Büyük yapılar, oteller inşa edebilir)
Rotacı-Yazar>Gezgin (Seyahat RP'leri yazarak büyük ölçüde para kazanabilir.)

Mesleklerle neler yapabileceğiniz sizin hayalgücünüze kalmış durumda. Çok abartmadığınız sürece, tabiki..

Örneğin bir tüccar sadece getir götür işi yapmak zorunda değil. İsterse gidip borsaya atılır, erzağı ucuz satandan alır başkasına daha pahalı satar, nakliyat şirketi kurar;
Bir marangoz sadece gemi inşaalarında görev almak zorunda değil, gidip bir ticaret yolu üzerinde köprü kurar, gişeleri üzerine kondurur, kişisel dükkanlar için -küçük çaplı- yapılar inşa eder.

Son olarak, benzer bir sistemin kullanıldığı yabancı bir RPG'de karşılaştığımız üzere, korsanlar kralı olmuş adamın dahi 2 mesleğinin olması, çoğu kişinin canını sıkmış. Bizde şöyle birşey düşündük ki, 2 meslekte ulaşabileceğiniz en üst nokta olan, dahî statüsüne ulaştığınızda (10 Stat Puanı) 3. mesleği oluşturmaya hak kazanabilelim. 3. meslekte dahî olduğumuz zamanda son olarak 4. mesleği oluşturma hakkı kazanalım, bu can sıkıcı durumun oluşmasını önleyelim.
Yuri Aksamov
Yuri Aksamov
Korsan&Grafiker

Korsan&Grafiker

Mesaj Sayısı : 106
Kayıt tarihi : 02/10/13
Yaş : 39
Nerden : North Blue

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz